צור קשר מאמרים המלצות שאלות ותשובות ילדים ונוער טיפולים אודותינו השתלות שיניים דף הבית

חריקת שיניים

חריקת שיניים, שחיקת שיניים  – על סד לילה וטיפולים נוספים

משחררים את הנעילה ואומרים שלום לכאבי לסתות, שרירים, כאבי ראש ועייפות

חריקת שיניים, או הידוק שיניים, היא תופעה נרחבת, אלא שרובינו כלל אינם מודעים לה. רוב פעילות השחיקה והנעילה מתבצעת בשעות הלילה, בזמן השינה, כך שברוב המקרים איננו מקדישים לכך תשומת לב יתרה, אלא אם כן מישהו הקרוב לנו – בן / בת זוג, או בן משפחה, יסב את תשומת ליבנו לכך.

יחד עם זאת, סביר להניח שאם נסבול מחריקת שיניים, נסבול גם מתופעות לוואי שונות כמו כאבי ראש בשעות הבוקר, קשיחות ועייפות של השרירים וכאבים בלסתות. יתר על כן, לאורך זמן נגרום נזק רב למערכת השיניים ולבריאות הפה, בשל תופעות כמו שחיקת השיניים המתקצרות לאורך זמן, או ספיגת עצם מהירה..

ישנם פתרונות לחריקת שיניים
אחד הפתרונות המקובלים והיעילים ביותר לחריקת שיניים, הידוק שיניים ושחיקת שיניים הוא סד לילה (או סד סיגרי) סד לילה הוא מתקן נשלף העשוי חומר אקריל קשיח או גמיש, המתיישב על גבי השיניים. לא כל מרפאות השיניים עובדות עם סד גמיש, הנחשב מתקדם יותר, קל יותר להסתגלות ולשינה, אך מרפאתנו מתמחה בהתאמת סדי לילה גם מהסוג הגמיש. סד לילה מקל גם על תופעות הלוואי האופייניות ובכך תורם רבות לשיפור משמעותי באיכות החיים. יש לציין כי סד לילה אינו עוזר בהעלמת תופעת חריקת השיניים ולכן יש להרכיב את הסד בכל לילה, כדי לשמור על השיניים ועל איכות החיים.

חשוב לדעת:
לא כל אחד שסובל מחריקות שיניים זקוק באופן אוטומטי לסד לילה. את האבחנה וההחלטה לאופן הטיפול יש להשאיר לחוות דעתו של רופא שיניים. אנו ממליצים על ביקור תקופתי אצל רופא השיניים, בו נבדקים גם סימנים לשחיקת שיניים, הידוק שיניים ופגיעה ברקמות העוטפות את השן.

יישור שיניים בשיטת Damon ו-IROK
טיפולי המרפאה
טיפולי שיניים משמרים
טיפולים מניעתיים